Rekordowe wydatki Polaków na święconkę
O ponad 40 proc. więcej niż przed rokiem zapłaciliśmy za produkty z koszyka Wielkanocnego. Podwyżki nie zniechęciły nas jednak do zrobienia większych niż zwykle zakupów – przyznają producenci i handlowcy
Beata Drewnowska
– Jak co roku przed świętami, górę wzięła tradycja. Konsumenci nie szczędzili na zakupy w naszych cukierniach – mówi Anna Zaniewicz-Klimczuk, właścicielka Cukierni Zaniewicz w Międzyrzecu Podlaskim. Firma nie była w stanie zrealizować wszystkich zamówień na sękacze, w produkcji których się specjalizuje.
W ostatnich tygodniach wzrosły także obroty w sklepach firmowych należących do giełdowych Zakładów Mięsnych Herman. – Skończyły się co prawda czasy, w których cały rok sobie odmawiano, by na święta zastawić stoły mięsem. Teraz przed Wielkanocą nie notujemy ilościowego wzrostu sprzedaży. Konsumenci chętniej za to kupują droższe przetwory z tzw. wyższej półki – wyjaśnia Ryszard Macina, prezes Hermana.
Ze sprzedaży w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta