Coraz trudniej zarobić na meblach
Firmy meblarskie poprawiają sprzedaż dzięki słabszej kondycji producentów z Zachodu i intensywnej promocji w kraju. Nie jest to jednak łatwe, głównie za sprawą mocnego złotego.
Według wstępnych danych wartość produkcji sprzedanej przemysłu meblarskiego wyniosła w ubiegłym roku 27 mld zł i była o ok. 10 proc. wyższa niż w 2006 roku. Około 80 proc. naszych mebli wyjeżdża za granicę. Jednak umacniający się złoty powoduje, że producenci liczą na większą sprzedaż w kraju.
– Jeszcze kilka lat temu eksportowaliśmy blisko 100 proc. naszej produkcji, w ubiegłym roku było to już 72 proc., a w ciągu następnych dwóch, trzech lat chcemy zejść do poziomu 50 proc. Przy tak mocnym złotym sprzedaż zagraniczna jest na granicy rentowności. W 2007 r. wyrażona w euro pozostała na niezmienionym poziomie, ale po przeliczeniu na złotówki była niższa o ok. 10 proc. – mówi „Rz” Stanisław Marek, wiceprezes...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta