Kupiliśmy mniej aut
W kwietniu pogłębił się kryzys w salonach samochodowych. Zamówień nie przyniosły też pierwsze tygodnie maja. Wolne dni nie zachęcają do wizyt w salonach.
Według danych firmy Samar w ubiegłym miesiącu kupiono w Polsce 28 tys. nowych samochodów osobowych. To o 8 proc. mniej niż w marcu, choć o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Łączny wynik z czterech miesięcy to 115 tys. aut, o 17 proc. więcej niż w 2007 r.
Na pierwsze miejsce w kwietniu wróciła Skoda, która sprzedała ponad 3 tysiące aut, o 8 proc. więcej niż w marcu. – To efekt dużego popyt na nową fabię kombi – uważa Sebastian Szczęsny, rzecznik Skody. Na drugą pozycję spadła Toyota. Po zrealizowaniu w marcu dużego kontraktu na auta firmowe jej sprzedaż spadła w kwietniu o 31 proc. (2,96 tys. sztuk). Trzecie miejsce ma Fiat, który znalazł nabywców na 2,5 tysiąca samochodów.
Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek aż siedem miało w kwietniu wyniki gorsze niż w marcu. Istotnie spadła sprzedaż droższych marek (Cadillaca o 66 proc., Lexusa o 62 proc.) – Niski kurs euro sprawia, że sprowadzanie aut z zagranicy stało się atrakcyjniejsze – ocenia Monika Małek z Toyota Motor Poland.