Zasady płacy powinny być zrozumiałe
Świadczenia. Pracownik może podważyć firmowy regulamin wynagradzania, gdy wystąpi do sądu z konkretnym roszczeniem pieniężnym
Pracodawca przesłał nam nowy regulamin wynagradzania. Niestety jest niezrozumiały. Zawiera zasady określania premii, ale z użyciem wskaźników, których metody wyliczenia nie podaje. Jest też w nim stwierdzenie, że wypłata zależy od decyzji prezesa i ogólnej sytuacji ekonomicznej firmy. Obawiam się, iż w związku z tym żadnej premii nie dostanę. Co mogę zrobić w tej sytuacji? – pyta czytelnik.Ustalenie regulaminu wynagradzania to obowiązek pracodawcy zatrudniającego co najmniej 20 pracowników (chyba że obejmuje ich układ zbiorowy).
Wzajemne obowiązki
Zasady wynagradzania określone przez firmę powinny być precyzyjne i sformułowane w sposób jasny dla przeciętnego pracownika. – Wynika to z ogólnej teorii zobowiązań – strona umowy ma prawo wiedzieć, a nie domyślać się, do czego zobowiązany jest jej kontrahent – wyjaśnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta