Miliardy na zapakowaną żywność
W 2012 r. Polacy wydadzą na pakowane produkty spożywcze 16 Mld Euro. To o 15 proc. więcej niż w 2007 roku
– W 2009 r. zamierzamy zainwestować ok. 80 mln zł w nowe linie do konfekcjonowania sera dojrzewającego – mówi „Rz“ Edmund Borawski, prezes Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, lidera polskiego rynku mleczarskiego. Dzięki tej inwestycji moce produkcyjne firmy zwiększą się z 40 do 100 – 150 ton na dobę.
Prezes Borawski jest pewny, że wydatek na produkcję paczkowanego sera się opłaci: – Polski konsument staje się coraz bardziej wygodny, dlatego będzie kupował produkty łatwe w użyciu.
Zdaniem Waldemara Brosia, wiceprezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, w ciągu najbliższych kilku lat to właśnie porcjowane i pakowane sery będą napędzać sprzedaż polskiej branży mleczarskiej. Z najnowszego raportu firmy badawczej Euromonitor International wynika, że nabiał jest tą grupą pakowanych produktów spożywczych, na którą wydajemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta