Ograniczenie kosztów reklamy nie miało wpływu na rozliczenie VAT
Mimo, że wydatki na reklamę niepubliczną zaliczane były przed 2007 r. do kosztów podatkowych w limitowanej wysokości, można było odliczyć od nich cały podatek naliczony
Zdecydował tak NSA w wyroku z 15 maja 2008 r. (I FSK 766/07).
Spółka przekazywała kontrahentom drobne upominki. Uznała, że limit kosztów reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, przewidziany w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie znajdzie zastosowania przy odpisie podatku naliczonego. Pomniejszyła zatem podatek należny o cały podatek naliczony.
Rozliczenie to zakwestionowały organy podatkowe. Przyjęły, że przepisy ustawy o VAT z 2004 r. uniemożliwiające odliczenie VAT od wydatków, które nie mogły być zaliczane do kosztów podatkowych, znajdą zastosowanie do limitu 0,25 proc. przychodu przy kosztach reklamy. Spór trafił do WSA.
Sąd przyznał jednak rację spółce. Stwierdził, że zwrot „nie mogły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta