O klienta trzeba walczyć ostrożnie
Nie każdy sposób reklamy, marketingu czy sprzedaży jest dozwolony. Oszukani przez nieuczciwe praktyki klienci mogą pozwać naszą firmę
Obowiązując od grudnia, nowa ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera dwa ważne wykazy – praktyk nieuczciwych w każdych okolicznościach‚ które już z założenia wprowadzają w błąd (art. 7) i agresywnych praktyk rynkowych (art. 9). Praktyki takie są zakazane‚ gdy są jednocześnie sprzeczne z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształcają – lub choćby mogą to zrobić – zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta. Inaczej mówiąc – wpływają na jego decyzję w taki sposób, aby wybrał jakiś produkt. Co istotne, chodzi nie tylko o zachowanie przed zawarciem umowy‚ ale także podczas jej obowiązywania.
Zawsze mylą klienta
Pierwsza lista zawiera praktyki rynkowe‚ które są uważane za nieuczciwe w każdych okolicznościach i jednocześnie z góry zakłada się‚ że wprowadzają one konsumentów w błąd. W razie ewentualnych sporów sądowych z nami klient nie musi więc wykazywać‚ że takie działanie naszej firmy mogło wprowadzić go w błąd‚ bo przesądzają to same przepisy.
Lista ta zawiera różnorodne praktyki począwszy od działań reklamowo-marketingowych‚ a kończąc na serwisie zapewnianym tym‚ którzy już nabyli produkt lub usługę naszej firmy.
Co zapisaliśmy, musimy przestrzegać
Dzięki nowym przepisom wzrosła ranga kodeksów dobrych praktyk‚ certyfikatów i innych oznaczeń‚ które mają w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta