Zbliża się rewolucja medialna
Jesteśmy świadkami powstawania nowego świata mediów. Świata, z którym nie mieliśmy dotąd do czynienia. W nim media będą grały inną rolę niż dotąd i inaczej będą wpływać na nasze codzienne doświadczenia
Tempo zmian na rynku mediów jest niebywałe. Trend ten w dobie globalizacji dotyczy całego świata. Nowe technologie rewolucjonizują sposób kształtowania i konsumpcji mediów tak głęboko, jak zdarzyło się bodaj dwa razy w historii. Za pierwszym razem, gdy Gutenberg wynalazł druk i stworzył techniczne możliwości powstania parę wieków później mediów masowych w postaci książek, plakatów, w końcu gazet. Za drugim razem, gdy fale elektromagnetyczne użyto do rozpowszechniania sygnału radiowego, a kilkadziesiąt lat później – telewizyjnego.
Tempo i skala zmian na rynku mediów zwiastują nową rewolucję. Podobnie jak w dwóch poprzednich przypadkach, rewolucja ta ma swoje źródła w nowej technologii. W tym przypadku w technologii cyfrowej. Śmiem twierdzić, że jesteśmy świadkami powstawania zupełnie nowego świata mediów, świata, z którym nie mieliśmy dotąd do czynienia, świata, w którym media będą grały inną rolę niż dotąd i inaczej będą wpływać na nasze codzienne doświadczenia.
Mowa oczywiście o cyfryzacji mediów. Najbardziej zdigitalizowaną dziedziną mediów, z którą mamy dzisiaj do czynienia, jest oczywiście Internet. Technologia cyfrowa opanowuje też pozostałe media. Gazety i stacje telewizyjne, nie umiejąc bronić się przed Internetem, postanowiły wykorzystać go do rozpowszechniania własnych treści. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta