Turystom trudno będzie składać reklamacje
Już teraz klienci biur podróży mają kłopoty z egzekwowaniem swoich praw. Projekt Ministerstwa Sportu i Turystyki jeszcze bardziej pogorszy ich sytuację
Trwają prace przygotowawcze nad nowelizacją ustawy o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.). Na razie powstały założenia do projektu. Wracającym z wyjazdów wakacyjnych turystom będzie trudniej dochodzić swoich roszczeń od biur podróży. Ministerstwo chce bowiem skreślić przepis, który nakazywał biurom w ciągu 30 dni rozpatrywać reklamacje klientów, a w dodatku przyjmował domniemanie, że jeśli w tym czasie biuro nie odpowiedziało na skargę klienta, to uznawało ją za uzasadnioną. Tak wynika z art. 20 ust. 6 ustawy o usługach turystycznych.
– Sądy i tak ignorują ten przepis i chcą same rozpatrywać sprawę merytorycznie – tłumaczy likwidację tego przepisu Sławomir Skrzydlewski, główny specjalista ds. legislacji w Departamencie Turystyki MSiT.
Kłopoty z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta