Polityka na trudne czasy
Wysyp tych linii i ich wielkie inwestycje miały miejsce po roku 2001. Producenci samolotów sprzedawali im maszyny po bardzo korzystnych cenach. Teraz czeka ich godzina prawdy - mówi Jean Cyril Spinetta, prezes Air France/KLM
Rz: Jakie linie pana zdaniem zostaną po wielkiej konsolidacji na europejskim niebie?
Jean Cyril Spinetta: Z pewnością tzw. wielka trójka: Lufthansa, British Airways i Air France/KLM. Bardzo sprawnym przewoźnikiem jest dzisiaj również hiszpańska Iberia. Może przetrwa też SAS. Inną formą konsolidacji jest chowanie się pod skrzydłami sojuszy lotniczych, co też umożliwi przetrwanie, bo sojusz zawsze pomaga. Będą jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta