L’Oreal z nową marką
Francuski koncern może przejąć markę kosmetyków Yves Saint Laurent. Zgodę na transakcję wydała Komisja Europejska.
Przejmując kolejny luksusowy brand, L’Oreal – największy koncern kosmetyczny na świecie – jeszcze bardziej umocni swoją pozycję. Już sprzedaje kosmetyki takich marek, jak Giorgio Armani, Ralph Lauren, Cacharel czy Helena Rubinstein. Jest także potentatem na nieco niższej półce, produkując m.in. marki Garnier czy Maybeline.
Komisja w komunikacie wyjaśnia, że w tym segmencie rynku konkurencja jest ciągle silna – m.in. ze strony koncernów LVMH, Estée Lauder czy Chanel. Brand YSL sprzedał inny potentat na rynku – francuska grupa PPR.
L’Oreal działa w ponad 130 krajach. Jego głównym udziałowcem z 27,5 proc. akcji jest rodzina Bettencourt, 26,4 proc. kapitału kontroluje spożywczy koncern Nestle. W I kwartale 2008 r. sprzedaż L’Orealu wyniosła 4,35 mld euro przy wzroście o 2,1 proc.