Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sponsorowany przedsiębiorca świadczy usługę reklamową

18 listopada 2008 | Gazeta prawa i podatków | Ewa Pezda

Jeśli firma finansuje imprezę innego podmiotu po to, aby pokazać się na rynku, dostanie za to fakturę

Przedsiębiorcy coraz powszechniej wykorzystują różne instrumenty marketingowe. Popularny jest m.in. sponsoring, w ramach którego przedsiębiorca, w zamian za możliwość zaprezentowania swojej działalności, finansuje imprezę, konkurs itp. Czy taka działalność może podlegać opodatkowaniu VAT? Aby udzielić odpowiedzi na to pytanie, należy się zastanowić, czym tak naprawdę jest sponsoring.

Umowa sponsoringu nie została zdefiniowana w ustawie o podatku od towarów i usług. Również przepisy prawa cywilnego nie regulują zasad zawierania i wykonywania umów sponsoringu. Konieczne jest zatem odwołanie się do potocznego rozumienia definicji sponsoringu. Najczęściej wskazuje się, że sponsoring to umowa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8170

Spis treści
Zamów abonament