Sponsorowany przedsiębiorca świadczy usługę reklamową
Jeśli firma finansuje imprezę innego podmiotu po to, aby pokazać się na rynku, dostanie za to fakturę
Przedsiębiorcy coraz powszechniej wykorzystują różne instrumenty marketingowe. Popularny jest m.in. sponsoring, w ramach którego przedsiębiorca, w zamian za możliwość zaprezentowania swojej działalności, finansuje imprezę, konkurs itp. Czy taka działalność może podlegać opodatkowaniu VAT? Aby udzielić odpowiedzi na to pytanie, należy się zastanowić, czym tak naprawdę jest sponsoring.
Umowa sponsoringu nie została zdefiniowana w ustawie o podatku od towarów i usług. Również przepisy prawa cywilnego nie regulują zasad zawierania i wykonywania umów sponsoringu. Konieczne jest zatem odwołanie się do potocznego rozumienia definicji sponsoringu. Najczęściej wskazuje się, że sponsoring to umowa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta