Subwencja z przeszkodami
Rodzice uczniów, którzy wymagają szczególnej opieki szkolnej, skarżą się, że muszą walczyć o zalecane przez poradnie zajęcia. – A przecież pieniądze na nie gwarantuje państwo – mówią.
Adaś ma dziewięć lat. Jest uczniem szkoły z oddziałem integracyjnymi na Ursynowie. Cierpi na zespół Aspergera (zaburzenia rozwoju podobne do autyzmu). Ma orzeczenie o potrzebie specjalnego kształcenia: według zaleceń z poradni powinien uczyć się według indywidualnego programu, mieć w tygodniu zajęcia z integracji sensorycznej (mają pomóc w koordynacji bodźców zewnętrznych).
Pieniądze idą za dzieckiem?
– Wszystko to powinna zapewnić mu szkoła, do której chodzi, bo pieniądze na ten cel są zagwarantowane w budżecie państwa, a ich rozdysponowaniem zajmują się samorządy –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta