Rozporządzenie o zagranicznych podróżach służbowych
Komentarz do Rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju
Ujednolicony tekst nowelizacji powstał na podstawie następujących Dzienników Ustaw:
- 2002 r. nr 236, poz. 1991 (tekst pierwotny),
- 2003 r. nr 199, poz. 1951,
- 2004 r. nr 271, poz. 2687,
- 2005 r. nr 186, poz. 1555
Na podstawie art. 775 § 2 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – kodeks pracy (tekst jedn. DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Co określa rozporządzenie] Rozporządzenie określa wysokość oraz warunki ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, zwanej dalej podróżą.
Komentarz: Rozporządzenie to dotyczy wyłącznie tzw. zagranicznych podróży służbowych, czyli wyjazdów służbowych, których celem jest miejscowość położona poza Polską, a ściśle – ich części odbywanej poza naszymi granicami.
Wskazuje przy tym należności przysługujące pracownikowi wysłanemu w zagraniczną podróż służbową – dotyczy więc wyłącznie osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, powołania, mianowania, wyboru lub spółdzielczej umowy o pracę (art. 2 kodeksu pracy). Nie dotyczy osób zatrudnionych na innej podstawie, np. umowy - zlecenia.
Podobnie jak w rozporządzeniu dotyczącym krajowych podróży służbowych przepisy te wprost muszą stosować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta