Komunikacja jest najważniejsza
To pomyślne wdrożenia, a nie tylko nowe pomysły, sprawiają, że firmy są innowacyjne
Innowacje stanowią o przewadze konkurencyjnej firmy oraz realnie przekładają się na jej zysk. Ale samo prowadzenie badań nad jakimś rozwiązaniem, czy też odkrycie czegoś nowego, nie stanowi o innowacyjności przedsiębiorstwa. Dopiero pomyślne wdrożenie rozwiązań do własnego modelu biznesowego może świadczyć o innowacyjności firmy. Należy pamiętać, że innowacja to proces. Nie można nazwać innowacyjnym przedsiębiorstwa, które poprzestało na wdrożeniu jednego oryginalnego rozwiązania, rezygnując z wprowadzenia do praktyki kolejnych.
Informacja zwrotna
Innowacyjność wymaga umiejętności podważenia utartych zwyczajów, które są zakorzenione w każdej kulturze korporacyjnej, zarówno tych bardzo widocznych, jak i tych ukrytych. Wymaga także odpowiedniego środowiska, które będzie gotowe nie tylko przyjąć, ale także wesprzeć tę zmianę środowiska, w którym nowe pomysły mają szansę zakiełkować, zostać wypróbowane, a potem wdrożone. Potrzebna jest otwartość na nowości ze strony otoczenia, którego dotyczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta