Powiadom sanepid o rekrutacji
Przedsiębiorca, który chce zatrudnić pracowników, musi o tym poinformować m.in. Państwową Inspekcję Sanitarną. Ma na to miesiąc. Jeśli zlekceważy ten nakaz, popełnia wykroczenie, za które grozi mu grzywna do 30 tys. zł
Obowiązek informowania organów zewnętrznych – Państwowej Inspekcji Pracy i Państwowej Inspekcji Sanitarnej – o zamiarze lub samym fakcie zatrudnienia pracownika wynika bezpośrednio z kodeksu pracy. Mówi o tym art. 209 k.p. Taki obowiązek ma pracodawca rozpoczynający działalność. Wówczas w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia działalności (czyli zatrudnienia pierwszej osoby), musi zawiadomić właściwych inspektorów.
Informacja na piśmie
Zawiadomienie nie wymaga specjalnego formularza, ale powinno być dokonane przez pracodawcę pisemnie i zawierać następujące dane: nazwę przedsiębiorcy, jego numer NIP, REGON, PKD oraz informację o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności, a także przewidywanej liczbie pracowników....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta