Nowe stanowiska i zasady zatrudniania
Od nowego roku rady gmin i powiatów tracą kompetencje do powoływania i odwoływania sekretarzy, a także związane z zatrudnianiem powiatowego rzecznika konsumentów
Uchwalona 21 listopada 2008 r. ustawa o pracownikach samorządowych wprowadza nowe zasady zatrudniania. Najważniejsze dotyczą sekretarza. Od 1 stycznia przyszłego roku rada gminy nie będzie już powoływać na to stanowisko. Sekretarz będzie bowiem zatrudniany na podstawie umowy o pracę. Poza tym utworzenie tego stanowiska będzie obligatoryjne nie tylko w urzędzie gminy czy w starostwie powiatowym, ale również w urzędzie marszałkowskim. Jej przepisy przewidują ponadto nową kategorię stanowisk, na których pracownicy samorządowi mogą być zatrudniani (asystent i doradca). Znowelizowane zostały również zasady zatrudniania powiatowego rzecznika konsumentów.
Rezygnacja z powołania
Na stanowisku sekretarza można zatrudnić osobę, która spełnia warunki określone w art. 6 ustawy, a w szczególności posiada polskie obywatelstwo, pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. Nowa ustawa określa ponadto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta