Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak wygrać ze spowolnieniem

02 stycznia 2009 | Ekonomia | Aleksandra Fandrejewska
Polskie firmy szykujĄ siĘ do wyhamowania gospodarki. Marka jest bardziej cenna dla eksporterów – co czwarty z nich woli zmniejszyć produkcję, niż obniżyć cenę. Wśród pytanych przez nas firm eksporterów zwalniać pracowników  zamierza 18 proc, jednak jednocześnie 19 proc. zamierza zatrudnić nowe osoby.
źródło: Rzeczpospolita
Polskie firmy szykujĄ siĘ do wyhamowania gospodarki. Marka jest bardziej cenna dla eksporterów – co czwarty z nich woli zmniejszyć produkcję, niż obniżyć cenę. Wśród pytanych przez nas firm eksporterów zwalniać pracowników zamierza 18 proc, jednak jednocześnie 19 proc. zamierza zatrudnić nowe osoby.

40 proc. firm stawia na podnoszenie jakości produktów i usług. Pozostałe chcą ciąć ceny albo produkcję

W sondażu „Rz” zapytaliśmy, co zrobią firmy, jeśli będą miały mniej zamówień w tym roku. Trzech na czterech pytanych prezesów lub dyrektorów uważa bowiem, że spowolnienie gospodarcze w 2009 r. będzie miało bezpośredni wpływ na funkcjonowanie ich firmy.

Jeśli zmniejszą się zamówienia, to ponad 40 proc. ma zamiar poprawić jakość swoich wyrobów lub usług, 24 proc. zdecyduje się na cięcie ceny, a kolejne 23 proc. uważa, że marka jest dla nich tak cenna, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8206

Spis treści
Zamów abonament