Wraca czas wielkich autofuzji
Koncerny szukają szans na przetrwanie. Nissan rozmawia z Chryslerem, Fiat z PSA, a Koreańczycy z Rosjanami.
Zdaniem prezesa Fiata Sergia Marchionne po kryzysie zostanie na świecie najwyżej dziesięć znaczących koncernów motoryzacyjnych. Dzisiaj jest ich około 30. Analitycy prognozują również likwidację 18 fabryk w Europie. – Nie ma szans producent, który nie jest w stanie sprzedać więcej niż 5 mln aut – uważa Marchionne i nie zaprzecza, kiedy jest pytany, czy połączenie jego firmy z Peugeotem/Citroenem jest możliwe.
Fiat już produkuje we Włoszech wspólnie z Francuzami furgonetki – Peugeot Boxer, Citroen Jumper i Fiat Ducato. Takie połączenie doprowadziłoby do powstania 4. największego na świecie producenta aut....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta