Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak żyć w obcym kraju

16 stycznia 2009 | Kultura | Barbara Hollender Rafał Świątek
Arta Dobroshi jako Albanka Lorna w filmie braci Dardenne
źródło: Rzeczpospolita
Arta Dobroshi jako Albanka Lorna w filmie braci Dardenne

Od dziś w kinach „Milczenie Lorny”, za które bracia Dardenne dostali nagrodę za scenariusz na festiwalu w Cannes, oraz rozgrywające się w Nowym Jorku „Spotkanie”

„Milczenie Lorny” było dla mnie jednym z najlepszych filmów minionego roku. A Jean-Pierre i Luc Dardenne’owie, twórcy „Rosetty”, „Syna”, „Dziecka”, od lat wierni są kinu będącemu prostą, zwyczajną rozmową o ludziach, ich słabościach, niedoskonałości i tęsknotach.

Tematy znajdują na ulicy, podsłuchując rozmowy w sklepie, jadąc autobusem. Opowiadają o tych, którzy innym wydają się nieciekawi. W ich życiu znajdują ogromne i trudne do udźwignięcia dramaty. W nędznych dzielnicach dostrzegają nie tylko gwałt, ale również szlachetność płynącą z głębi serca.

Wewnętrzne poczucie przyzwoitości

W „Milczeniu Lorny” dotknęli problemów emigrantów walczących o godne życie z dala od własnego kraju. Bohaterka filmu jest Albanką. W Lieges, szukając lepszego jutra, stała się obiektem zainteresowania albańsko-rosyjskiej mafii. Została fikcyjnie wydana za mąż, zyskała belgijskie obywatelstwo, a teraz ma – także fikcyjnie –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8218

Spis treści

Po godzinach

Bajkowe ferie dla najmłodszych
Brak zaufania
Czechow w familoku
Dla babci zrób to sam
Dobrze rockujący zespół
Dominik Połoński wraca na estradę
Dzień, w którym zatrzymała się Ziemia
Francuzi lubią subtelne klimaty
Gdzie są granice ryzyka?
Gomorra ****
Głośno, elektronicznie, z wykopem, rozrywkowo
Hokus Pokus, czyli „Z magią na ty”
Ich trzech i poezja
Jacek Lachowicz lubi pływać
Jak zrobić robota i zaparzyć herbatę?
Jazz, ale bez instrumentów
Joker, diabeł i piękne kobiety
Kalendarium
Koncert babki z wnuczką
Koniec świata Romulusa
Kryminał za szybą
Kto liczy na Orła
Laboratorium znowu gra
Liczy się aktywny widz
Metaforyczna ballada o wędrownych bardach
Miejskie ferie dla aktywnych
Milczenie Lorny ****
Miłosna tragedia po czesku
Moda na ruchome obrazy
Morderczy maraton z metalem
Mouawad w Warszawie
Muzyka i film złagodzą obyczaje dzieci
Młodość rządzi
Na ekranie iluzjonu
Nasz dziwny świat
Niewygodna prawda z nagrodami
Nigdy nie mają dość
No to jadziem na Bielany!
Nowe krzesła na nowy rok
Nowy Jork w tle
Od kabaretu do muzyki filmowej
Ostro, ale z dowcipem
Oto dla was bajka
Piraci XXI wieku
Poezja na basenie
Poranek w bałkańskich rytmach
Powrót legendy zimnej fali
Powrót w Himalaje
Redaktor Jacek na tropie
Samotność w wielkiej korporacji
Sceniczny eksperyment
Spotkanie ****
To my! Dwa kapciuszki
Transporter 3 **
Trio jazzowych asów
Trzeba ostatni raz zobaczyć Dusicieli
Tydzień z włoskim mistrzem
W imię miłości
W tany z łosiem i Kotem w butach
Warto się ruszyć, by się poruszać
Widzowie zaangażowani w dyskusję
Wieczór romantyczno-syntetyczny
Winna Bednarska
Wino, czyli wszystko dozwolone
Władczyni ziemi niczyjej
Zagrają
Zima przed ekranem
Zimowe show tańca i kolorowego światła
Zniewoleni przez system
Zwierzenia pracoholika
Świadomy kicz po niemiecku
Zamów abonament