Najwięcej można się dowiedzieć podczas nieformalnych spotkań
Informacje gospodarcze odgrywają dziś coraz większą rolę. Bez nich trudno sprawdzić chociażby wiarygodność kontrahenta
Nasilająca się konkurencja, zmienność i skomplikowanie warunków wymagają nawet od najmniejszego przedsiębiorcy dobrego rozeznania sytuacji w jego branży oraz aktualnych informacji o innych firmach, ich bieżących poczynaniach i planach. By się utrzymać na rynku, trzeba znać słabe i mocne strony rywali.
GPP>przykładFirma zajmująca się montażem okien ogłasza przetarg na dostawę plastikowych profili. Wpływają oferty od trzech znanych wytwórców krajowych i jednego z Ukrainy – najbardziej korzystna. Nic o nim jednak nie wiadomo. Zanim przedsiębiorca podpisze z nim umowę, musi sprawdzić jego wiarygodność. Może się bowiem okazać, że zamiast oszczędności współpraca z tym partnerem spowoduje dodatkowe koszty.
Ze źródeł formalnych...
Sposobów zdobywania informacji gospodarczych jest wiele. Istnieje też wiele ich źródeł – z grubsza można je podzielić na formalne i nieformalne (analitycy używają też pojęć: dane opublikowane i terenowe).
Źródła formalne są zwykle ogólnodostępne – można je znaleźć w Internecie, prasie, publikacjach (zwłaszcza branżowych), specjalistycznych bazach danych, opracowaniach ośrodków badawczych i firm doradczych, monografiach sektorowych, danych statystycznych, raportach rocznych czy wiadomościach giełdowych.
... i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta