Wspólna akcja marketingowa bez VAT
Firmy organizujące razem promocję nie świadczą sobie nawzajem usług. Działają w celu pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży
Nie muszą więc naliczać podatku od wykonywanych w ramach akcji czynności. Takie wnioski można wyciągnąć z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 9 października 2008 r. (I FSK 291/08), który uchylił wcześniejszy niekorzystny dla podatnika wyrok warszawskiego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Reklama za reklamę...
W rozpatrywanej przez sąd sprawie chodziło o rozliczenie programu partnerskiego wprowadzonego przez bank. Jego klienci korzystający z kart płatniczych są premiowani zniżką przy zakupach w sklepach partnera handlowego. Bank promuje całą akcję, a w materiałach wykorzystuje nazwę i znak towarowy kontrahenta. Także partner handlowy informuje w swoich placówkach o profitach przysługujących klientom banku.
...i obopólne korzyści
Przedsięwzięcie przynosi więc korzyści obu firmom: zniżka na zakupy przekonuje do posługiwania się kartą płatniczą (promowany jest produkt bankowy), a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta