Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wspólna akcja marketingowa bez VAT

19 lutego 2009 | Dobra firma | Przemysław Wojtasik

Firmy organizujące razem promocję nie świadczą sobie nawzajem usług. Działają w celu pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży

Nie muszą więc naliczać podatku od wykonywanych w ramach akcji czynności. Takie wnioski można wyciągnąć z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 9 października 2008 r. (I FSK 291/08), który uchylił wcześniejszy niekorzystny dla podatnika wyrok warszawskiego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Reklama za reklamę...

W rozpatrywanej przez sąd sprawie chodziło o rozliczenie programu partnerskiego wprowadzonego przez bank. Jego klienci korzystający z kart płatniczych są premiowani zniżką przy zakupach w sklepach partnera handlowego. Bank promuje całą akcję, a w materiałach wykorzystuje nazwę i znak towarowy kontrahenta. Także partner handlowy informuje w swoich placówkach o profitach przysługujących klientom banku.

...i obopólne korzyści

Przedsięwzięcie przynosi więc korzyści obu firmom: zniżka na zakupy przekonuje do posługiwania się kartą płatniczą (promowany jest produkt bankowy), a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8247

Spis treści
Zamów abonament