Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Każdy produkt musi mieć cenę

25 lutego 2009 | Gazeta prawa i podatków | Michał Kosiarski

Towary przeznaczone do sprzedaży muszą być oznaczone wywieszkami i metkami. Ceny muszą zawierać należne podatki (VAT i akcyzę). Klient powinien bowiem wiedzieć, ile tak naprawdę przyjdzie mu zapłacić. Należy też podawać cenę jednostkową (np. ile się płaci za kilogram danego produktu).

Wszystkie te zasady wynikają z ustawy o cenach. Zawiera ona liczne wskazówki. Cenami trzeba np. oznaczać nie tylko towary w samym sklepie, ale też na wystawach.

Jeszcze prawie dwa lata niektóre rzeczy można sprzedawać bez oznaczenia ich ceną. To towary o małych gabarytach, sadzonki roślin, a także te sprzedawane w automatach itp. Co istotne, obowiązki dołączania wywieszek i metkowania nie zawsze się pokrywają, dlatego trzeba dokładnie sprawdzać w przepisach, kiedy nie trzeba umieszczać wywieszki, a kiedy należy bezpośrednio oznaczyć towary ceną na metce. Leży to w interesie sprzedawców. Za uporczywe naruszanie przepisów o oznaczaniu ceną mogą bowiem dostać karę sięgającą nawet 5 tys. euro.

Brak okładki

Wydanie: 8252

Spis treści
Zamów abonament