Zakaz reklamy środków antykoncepcyjnych trafi do ponownej oceny
Główny inspektor farmaceutyczny zbada jeszcze raz, czy Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny informowała, że reklamowała środki antykoncepcyjne
Taki wyrok wydał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
GIF nakazał federacji natychmiastowe zaprzestanie reklamy środków antykoncepcyjnych na portalu internetowym. Wskazał, że podawane nazwy preparatów zachęcają do ich stosowania i prowadzą do wzrostu liczby przepisywanych recept. Nie można bowiem wykluczyć, że pacjentka będzie namawiać lekarza do przepisania jej któregoś z tych środków.
Polskie prawo zakazuje reklamowania leków wydawanych wyłącznie na receptę. Zgodnie zaś z art. 52 prawa farmaceutycznego reklamą jest informacja lub zachęta do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta