Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy sprzedawca nie uwzględnia reklamacji

16 marca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Michał Cyrankiewicz

Wszystkie osoby, które czują się poszkodowane przez przedsiębiorcę z tytułu niezgodności towaru z umową czy niestosowania postanowień umowy, mogą szukać pomocy u powiatowego rzecznika konsumentów

Działa on w każdym powiecie oraz mieście na prawach powiatu, chyba że powiaty zawarły porozumienie o utworzeniu jednego wspólnego stanowiska takiego rzecznika. Jego zadania określają przepisy ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, konkretnie jej art. 42.

Wytłumaczy zawiłe przepisy

Zgodnie z jego treścią rzecznik konsumentów zapewnia przede wszystkim bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informację prawną w zakresie ochrony interesów konsumentów. Realizując to zadanie, rzecznik świadczy przede wszystkim pomoc polegającą na redagowaniu pism reklamacyjnych, oświadczeń o odstąpieniu od umowy lub wezwań do dobrowolnego spełniania roszczeń. Rzecznik świadczy także pomoc w interpretacji zapisów zawartych w kartach gwarancyjnych na zakupione towary dotyczących m.in. terminów, w których świadczone być powinny naprawy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8268

Spis treści
Zamów abonament