Usługi marketingowe, koszty podwyższenia kapitału i różnice kursowe
W kolejnym odcinku naszego cotygodniowego cyklu przedstawiamy ciekawe wyroki w sprawach podatkowych, jakie wydały ostatnio sądy administracyjne. Wybór orzecznictwa przygotował Zespół Zarządzania Wiedzą Podatkową firmy Deloitte
Wspólne działania marketingowe to nie wzajemne świadczenie
Nie są wzajemnym świadczeniem wspólne działania marketingowe dwóch przedsiębiorców, których celem jest zachęcenie ich klientów do zakupu towarów u jednego z nich, przy wykorzystaniu funduszy drugiego. Tym samym realizacja tego przedsięwzięcia nie powoduje obowiązku zapłaty VAT
Tak orzekł WSA w Warszawie 12 lutego 2009 r. (III SA/Wa 3363/08).
Spółka dążąc do uatrakcyjnienia swojej oferty, podjęła współpracę z partnerem. Klientom płacącym za pomocą kart płatniczych wydanych przez spółkę partner ma udzielać rabatu, polegającego na obniżeniu ceny. Spółka na swój koszt przygotowuje materiały reklamowe programu partnerskiego, w których wykorzystuje nazwę, znak towarowy partnera, informacje marketingowe i jego dane adresowe. Partner natomiast informuje na własny koszt klientów swoich placówek o przysługującym im rabacie w razie płatności kartą wydaną przez spółkę. Spółka uważała, że nie jest to usługa opodatkowana VAT.
Organy podatkowe stwierdziły, że zawarta umowa ma charakter quasi-barterowy, a należnością jest wartość świadczenia wzajemnego, która może być obliczona na podstawie przeciętnych cen stosowanych w danej miejscowości lub w danym roku w dniu wykonania świadczenia, pomniejszona o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta