Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie wszystkie chwyty są dozwolone

02 czerwca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Zofia Joźwiak

Nie wystarczy, by przedsiębiorca pilnował, żeby reklama nie kłamała. Musi się wystrzegać jeszcze wielu innych nieuczciwych praktyk.

Nie może stosować niedozwolonych zachęt, oznaczać wyrobów znakami, do których nie uzyskał prawa, czy nęcić superniskimi cenami, których później nie jest w stanie dotrzymać. Nie może też prezentować produktu jako gratis, jeśli konsument musi uiścić za niego jakąkolwiek należność.

Przepisów zakazujących działań reklamowych niezgodnych z prawem trzeba szukać w kilku ustawach. Najważniejsze z nich to ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, a także o ochronie konkurencji i konsumentów.

Zanim przedsiębiorca wydrukuje ulotkę albo gazetkę reklamową, powinien też, w zależności od rodzaju działalności, którą się firma zajmuje, sięgnąć po przepisy branżowe. Są w nich szczegółowo opisane obowiązujące go dodatkowo zakazy i nakazy.

Brak okładki

Wydanie: 8334

Spis treści
Zamów abonament