Wzrost liczby abonentów podbił kurs
Akcje Cyfrowego Polsatu drożały wczoraj na GPW, na zamknięciu osiągając najwyższy wzrost ceny ze spółek tworzących WIG20.
Za jeden walor trzeba było zapłacić 14,40 zł, 2,35 proc. więcej niż dzień wcześniej, podczas gdy WIG20 spadł o 1,47 proc.
Powodem było to, że w środę Cyfrowy Polsat podał, że na koniec 2009 r. liczba abonentów jego platformy cyfrowej wynosiła 3,2 mln. W ciągu całego roku platformie udało się więc pozyskać 476 tys. nowych abonentów, a w samym grudniu – 200 tys. (w listopadzie platforma informowała, że ma 3 mln abonentów).
Analitycy uznali to za dobry wynik. W ślad za informacją poszły więc korzystne rekomendacje. Agencja Bloomberg podała, że analityk Citigroup podniósł rekomendację dla spółki ze „sprzedaj” do „kupuj”, a cenę docelową akcji z 13,8 zł do 16,5 zł. Powodem były właśnie dane o większej liczbie abonentów.
Reuters podał z kolei, że DM BZ WBK wydał neutralne zalecenie dla sektora mediów, ale najbardziej preferował w nim właśnie Cyfrowy Polsat.