Samorządy dadzą kasę na tory
∑ Marszałkowie zarezerwowali w swoich programach operacyjnych 1,34 mld zł unijnych pieniędzy na budowę i remonty 1123 km torów ∑ Pierwsze umowy na wykorzystanie środków z Unii Europejskiej zostały już podpisane
– Do 2015 roku planujemy realizację 27 projektów współfinansowanych z funduszy unijnych w ramach regionalnych programów operacyjnych o łącznej wartości 1,84 mld zł – mówi Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe, spółki odpowiedzialnej za budowę i modernizację torów. Wkład własny do tych inwestycji wyniesie ok. 540 mln zł. – Mamy zapewnienie ministra infrastruktury, że te pieniądze w Funduszu Kolejowym będą – dodaje prezes Szafrański.
W 2010 roku spółka zamierza rozpocząć 18 projektów współfinansowanych przez marszałków z unijnej kasy. Ich wartość to ok 1,2 mld zł, z tego dofinansowanie unijne przekracza 1 mld zł. Tegoroczny plan inwestycyjny jest dopiero tworzony, jego treść ma być znana do końca marca. W sumie władze 16 województw przeznaczyły pieniądze na remonty ponad 1,1 tys. km torów. Marszałkowie zarezerwowali też środki na zakup taboru dla swoich spółek kolejowych.
Ta sama PKP PLK, która nie radzi sobie z sięganiem po dotacje unijne przyznane w ramach rządowego programu “Infrastruktura i Środowisko”, podpisuje pierwsze umowy na wykorzystanie wsparcia Brukseli z marszałkami. – Po pieniądze w ramach programów regionalnych łatwiej sięgnąć – przyznaje Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK. Zwłaszcza teraz, kiedy marszałkowie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta