Dobry doradca musi mieć cechy przedsiębiorcy
Z drugiej strony musi być swego rodzaju ubezpieczeniowym artystą – mówi w rozmowie z Aleksandrą Biały dyrektor zarządzający Departamentu Sprzedaży – Sieci Wyłącznej TUiR Warta SA
RZ: Dziś kandydat do otrzymania licencji agenta ubezpieczeniowego musi odbyć 152-godzinne szkolenie. Polska Izba Ubezpieczeń proponuje, by ten obowiązek szkoleń zastąpić egzaminem. Co pan o tym sądzi?
Norbert Dąbrowski: To byłoby idealne rozwiązanie, gdyż dotychczasowy model jest, najprościej mówiąc, trochę archetypowy. Skostniały. Bo właściwie, czy w trakcie tych 152 godzin szkoleń można profesjonalnie przygotować człowieka do zawodu? Tak naprawdę, jeżeli ktoś chce się nauczyć, to zrobi to nie w 150 godzin, tylko krócej. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobra struktura egzaminu.
Do zawodu doradcy poszukujemy osób o profilu przedsiębiorcy i, co ważne, z wyższym wykształceniem
Kto trafia do zawodu agenta ubezpieczeniowego? Jakie cechy trzeba mieć, żeby być dobrym w tym fachu?
Podstawowe kryterium to profil przedsiębiorcy. Komuś, przykładowo o profilu artysty, może być trudno zderzyć się z biznesową rzeczywistością. Choć oczywiście nie zaprzeczam, że niektórzy artyści to również ludzie biznesu. Jednocześnie dobry agent musi być swego rodzaju ubezpieczeniowym artystą. Do zawodu doradcy poszukujemy osób o profilu przedsiębiorcy i, co ważne, z wyższym wykształceniem.
Z wyższym wykształceniem?
Tak, taki jest standard nowego programu Warty o nazwie Doradca Ubezpieczeniowy. Dotychczasowy program,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta