Dźwignia biznesu
Coraz więcej miast w Polsce stawia na design. Festiwale projektowania i pięknych przedmiotów poprawiają ich wizerunek, przyciągają publiczność i przynoszą korzyści
Design to nie tylko piękniejsze i bardziej komfortowe życie, jak pokazują luksusowe lifestylowe magazyny. To również siła napędowa rozwoju firm. Na największe europejskie targi do Mediolanu i na festiwal „100% design” w Londynie ciągną tłumy wystawców i zwiedzających. W Mediolanie ogłaszane są premiery wielkich marek i wyznaczane trendy. Międzynarodowe prezentacje projektantów w Londynie rozrosły się ogromnie i wyległy na najlepsze place miasta.
– Design stał się modny. Przełom XX i XXI wieku należał do modelek i mody, dziś mamy czas designu i projektantów. Oni stają się celebrytami – ocenia Agnieszka Jacobson-Cielecka, kurator programu Łódź Design Festival.
Łódź – w stronę sztuki
Pomysły miast na promowanie się przez design są różne. Łódź chlubi się festiwalem designu jako jedną z najważniejszych międzynarodowych imprez. Organizuje go od czterech lat Łódź Art Center w dawnej fabryce Scheiblera. Imprezę finansują miasto, Ministerstwo Kultury i sponsorzy.
– Jesteśmy festiwalem kuratorskim, dużo mniej komercyjnym, w odróżnieniu od targów – podkreśla Jacobson-Cielecka. Impreza powstała w tym samym czasie co festiwale designu w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta