Gdzie działalność, tam księgi
Jeśli polska spółka ma przedstawicielstwo w innym kraju, to jego księgi rachunkowe powinna prowadzić na zasadach tam obowiązujących
Nasza spółka chce otworzyć swoje przedstawicielstwo za granicą. Gdzie powinny być prowadzone jego księgi rachunkowe i rozliczenia podatkowe? – pyta czytelnik.
Przedstawicielstwo polega na ustanowieniu w innym kraju reprezentanta własnej firmy w celu promocji świadczonych usług lub sprzedawanych towarów, badania rynku, nadzorowania realizacji umów zawieranych w imieniu spółki. Przedstawicielstwo nie działa samodzielnie, ma charakter pomocniczy i przygotowawczy, jest zależne od spółki macierzystej i nie może prowadzić odrębnej działalności.
Ponosi jedynie koszty związane z promocją swojej polskiej spółki za granicą. Wszelkie zobowiązania przedstawicielstwa podejmowane są w imieniu i na rzecz firmy macierzystej, która całkowicie odpowiada za działalność swojego przedstawicielstwa.
Polskie prawo nie reguluje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta