Początek końca CD
Polskę czeka muzyczny przełom. Ruszyć ma iTunes. W Muzodajni.pl będą hity wszystkich globalnych gwiazd
W USA otrąbiono koniec płyty kompaktowej. Należy do niej już mniej niż połowa rynku. W niektórych krajach Azji – ledwie 20 procent. W nowe projekty angażuje się coraz więcej firm. Kto nie otworzy przyczółka w cyberprzestrzeni – nie liczy się w grze o najmłodszych klientów.
Przesłanki tej prognozy dobrze ilustruje anegdota powtarzana w największym polskim sklepie Muzodajnia.pl. To cytat z młodego człowieka, który zapytany, dlaczego nie używa cd, powiedział: „Nie chce mi się już ich przepalać”. Morał jest taki, że jeśli nawet nastoletni odbiorcy używają kompaktów – to tylko do nielegalnego kopiowania, co dla wydawców oznacza straty.
Najnowsza strategia sprzedawców muzyki w sieci brzmi: wychowajmy nowe pokolenie klientów, proponując im jak najniższe ceny za piosenki. Jest to możliwe dzięki opłatom abonamentowym. Za stosunkowo niewielką kwotę można ściągnąć na komputer bądź telefon określoną liczbę utworów. Im więcej – tym taniej.
Oferta w sieci
Działający w Ameryce MOG pobiera 9,99 dolara za miesiąc nieograniczonego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta