Na kryzysie zyskały media cyfrowe
Globalny rynek reklamy wzrośnie w 2011 r. o około 5 proc. – mówi Laura Desmond, prezes Starcom MediaVest Group
Rz: Rozmawiamy w czasie, gdy domy mediowe zaczynają negocjować z klientami przyszłoroczne budżety. Jakim budżetem będzie zarządzał w przyszłym roku Starcom? Spodziewacie się wzrostu wydatków na reklamę?
Laura Desmond: W 2010 roku widzieliśmy wśród naszych klientów, że rynek się odbił. Zaczęli powracać do reklamowania się. Nie jesteśmy na drodze do poziomów wydatków sprzed recesji, ale na wielu rynkach na świecie wydatki reklamowe będą już tylko o jakieś 10 – 15 proc. mniejsze niż przed recesją, a w USA w przyszłym roku spodziewam się powrotu do wydatków na poziomie z 2008 r. Będzie też widać poprawę w krajach Europy Zachodniej, ale tam wiele jest wciąż obaw przed tym, co może się stać w Irlandii, Portugalii, Hiszpanii, widać więc wiele ostrożności. Wielkie rynki w Chinach, Rosji, Brazylii będą nadal bardzo silne. Globalnie przewidujemy na świecie wzrost wydatków reklamowych w 2011 roku o 4,5 – 5 proc. My jako firma będziemy ten poziom wzrostu przekraczać. Myślę, że budżet, jakim zarządzamy, wzrośnie o 20 – 25 proc.
W Polsce w czasie kryzysu domy mediowe były mocno naciskane przez klientów, by starały się o jak najniższe ceny reklam w mediach. Ich zdaniem audytorzy, którzy powinni pilnować tej sytuacji, nie sprawdzili się. Jak to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta