Obecnością firmy w Internecie trzeba świadomie zarządzać
Można wypromować markę firmy i dotrzeć do potencjalnych klientów. Trzeba jednak mieć świadomość specyfiki takich serwisów i liczyć się z możliwością wystąpienia sytuacji kryzysowych
Piotr Ceregra
Własna strona WWW to zbyt mało, by efektywnie wykorzystać możliwości, jakie daje Internet. Warto też zadbać o obecność tam, gdzie można spotkać wielu potencjalnych klientów, a więc w serwisach społecznościowych. Konta na Facebooku ma już około
5 mln Polaków. Inne serwisy, np. mikroblogowe, są mniej popularne, jednak planując obecność firmy w social media warto pamiętać również o nich.
Wśród priorytetów niemal każdej małej firmy można wymienić dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, kreowanie wizerunku i dbanie o rozpoznawalność marki. Obecność w serwisach społecznościowych jest jedną z tańszych metod, by osiągnąć ten efekt. Dlatego powinna to rozważyć każda firma działająca w segmencie B2C (a więc sprzedająca towary lub świadcząca usługi konsumentom), niezależnie od wielkości czy branży, w której działa.
Atrakcyjna treść i szybkość reakcji
Oczekiwanych efektów nie osiągnie się samą obecnością w mediach społecznościowych. Niezbędna jest jeszcze przemyślana strategia. Przede wszystkim decyzję o zaistnieniu w tego typu serwisach należy traktować jako deklarację stałego zaangażowania. Zakładając swój profil, firma podejmuje zobowiązanie, że stale będzie komunikować się z użytkownikami i dbać o dostarczanie im atrakcyjnych treści.
Bardzo dużo szkody może wyrządzić brak interakcji. Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta