Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Obecnością firmy w Internecie trzeba świadomie zarządzać

03 lutego 2011 | Moje pieniądze
Najpopularniejsze branże
źródło: Rzeczpospolita
Najpopularniejsze branże

Można wypromować markę firmy i dotrzeć do potencjalnych klientów. Trzeba jednak mieć świadomość specyfiki takich serwisów i liczyć się z możliwością wystąpienia sytuacji kryzysowych

Piotr Ceregra

Własna strona WWW to zbyt mało, by efektywnie wykorzystać możliwości, jakie daje Internet. Warto też zadbać o obecność tam, gdzie można spotkać wielu potencjalnych klientów, a więc w serwisach społecznościowych. Konta na Facebooku ma już około

5 mln Polaków. Inne serwisy, np. mikroblogowe, są mniej popularne, jednak planując obecność firmy w social media warto pamiętać również o nich.

Wśród priorytetów niemal każdej małej firmy można wymienić dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, kreowanie wizerunku i dbanie o rozpoznawalność marki. Obecność w serwisach społecznościowych jest jedną z tańszych metod, by osiągnąć ten efekt. Dlatego powinna to rozważyć każda firma działająca w segmencie B2C (a więc sprzedająca towary lub świadcząca usługi konsumentom), niezależnie od wielkości czy branży, w której działa.

Atrakcyjna treść i szybkość reakcji

Oczekiwanych efektów nie osiągnie się samą obecnością w mediach społecznościowych. Niezbędna jest jeszcze przemyślana strategia. Przede wszystkim decyzję o zaistnieniu w tego typu serwisach należy traktować jako deklarację stałego zaangażowania. Zakładając swój profil, firma podejmuje zobowiązanie, że stale będzie komunikować się z użytkownikami i dbać o dostarczanie im atrakcyjnych treści.

Bardzo dużo szkody może wyrządzić brak interakcji. Na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8843

Spis treści

Moje Pieniądze

Zamów abonament