Inspiro przenocuje w tunelu
Niemieckie pociągi mają zjeżdżać na przegląd 90 razy rzadziej niż rosyjskie. – Bemowo nie może być już pewne, czy metro dotrze tam wcześniej niż na Bródno – ujawnia ratusz.
Pociągi Inspiro dla Metra Warszawskiego będą „jednoprzestrzenne” (bez podziału na wagony), co ma zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów. Producent obiecuje szerokie przejścia, wygodne fotele oraz niski poziom hałasu i drgań.
„Drzewka” w pociągach
Lawinę krytyki internautów wzbudza jednak zaprezentowany na wizualizacjach wygląd wnętrza pojazdu – wszystkim brak poziomych poręczy dla pasażerów. Zamiast tego są rozchylające się ku górze „uchwyty drzewka”: efektowne, ale mniej praktyczne.
– To tylko wstępna propozycja producenta – uspokaja prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. – Szczegółowe warunki techniczne, także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta