Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mięso z Polski nie jest tanie

03 lutego 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
autor zdjęcia: Szymon Łaszewski
źródło: Fotorzepa

Morliny nie muszą być znane jak coca-cola. Liczy się wzrost sprzedaży – mówi Dariusz Nowakowski, prezes Animeksu

Rz: W marcu grupa Animex, lider mięsnego rynku w Polsce, do którego należą marki Krakus i Morliny, zakończy swój rok finansowy 2010/2011. Jest pan zadowolony z wyników?

Dariusz Nowakowski: Nasza sprzedaż w ujęciu ilościowym będzie o około 20 procent wyższa niż rok wcześniej. Wynik ten uda się nam osiągnąć, mimo że spożycie wieprzowiny, która jest podstawą naszego biznesu, nie rośnie znacząco od kilku lat. Chodzi jednak o to, aby dostosować ofertę do oczekiwań konsumentów. Polacy chcą kupować produkty łatwe w przygotowaniu, stąd rosnąca popularność krojonych wędlin i mięsa.

Na ile tak znaczącą poprawę wyników Animex zawdzięcza współpracy z sieciami dyskontów? Wasze produkty dostępne są m.in. w największej z nich – Biedronce, której sprzedaż urosła w 2010 r. o 29,1 proc., do 4,8 mld euro.

Staramy się zarzucać wędkę, tam gdzie są ryby. Skoro więc w danym momencie takie sieci jak Biedronka zyskują kosztem innych graczy rynkowych, to chcemy z nimi współpracować. Istotne jest, że nie obniżamy cen naszych produktów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8843

Spis treści

Moje Pieniądze

Zamów abonament