Podbój rynków z paszportem do eksportu
Przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie inwestowali we własny eksport a teraz mają takie plany, mogą liczyć na specjalne dotacje. Pozwalają one dofinansować przygotowanie strategii rozwoju działalności, a następnie wdrożenie swoich zamierzeń w życie
Już w najbliższy poniedziałek (7 lutego) na stronach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno ukazać się ogłoszenie o rozpoczęciu kolejnego konkursu do działania 6.1 „Paszport do eksportu” programu „Innowacyjna gospodarka”.
Nabór wniosków rozpocznie się 21 lutego i zakończy 11 marca lub z chwilą wyczerpania środków, zależnie co nastąpi szybciej.
Działanie 6.1 finansuje projekty mające na celu wejście na nowe rynki zagraniczne i wzmocnienie na nich pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz te przyczyniające się do zwiększenia sprzedaży eksportowej w ogólnej sprzedaży firmy.
O dotacje mają prawo ubiegać się mikro-, małe i średnie firmy. Jednak pod pewnymi warunkami.
Dla początkujących
Środki z tego działania zostały zarezerwowane wyłącznie dla przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z handlem zagranicznym. Jak ten fakt jest weryfikowany? Trzeba wykazać, jaki procentowy udział w ogólnej sprzedaży towarów i/lub usług ma sprzedaż na rynkach zagranicznych.
W roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym firma składa wniosek o dofinansowanie, udział eksportu w całkowitej sprzedaży musi być nie większy niż 30 proc. Warto zaznaczyć, że w tym wypadku eksport jest rozumiany zarówno jako sprzedaż na rynku Unii Europejskiej, jak i do państw trzecich.
Jeżeli ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta