Najpierw silniejsza pozycja na rynku, później inwestor
Świdnica SA
Najpierw silniejsza pozycja na rynku, później inwestor
W br. Fabryka Wagonów Świdnica SA wypuściła na rynek nowy typ cysterny, która nie wymaga wymiany zestawów kół na granicy z państwami WNP z normalnego toru na szeroki. Cała inwestycja przygotowania wagonu do produkcji i wykonania prototypu kosztowała 2, 99 mln zł, w tym 700 tys. uzyskanych przez fabrykę z Komitetu Badań Naukowych.
-- Traktujemy to jako naszą nową szansę rynkową -- mówi prezes Adam Wójcicki. Jesteśmy jednak świadomi zagrożeń konkurencji. Co prawda na razie nikt w Europie nie wytwarza takiego taboru, ale do produkcji podobnego przygotowują się Francuzi i Niemcy.
Z myślą o rozwijających się przewozach kombinowanych w Świdnicy przygotowano produkcję platform do przewozu samochodów ciężarowych. Cała inwestycja wyniosła 1, 8 mln zł mln zł, wtym 800 tys. zł fabryka otrzymała z KBN.
Kontenery i cysterny
Produkcję...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta