Papiery z kryzysowych lat przechowujemy dłużej
Firma, która poniosła stratę, musi trzymać dokumenty aż przez 11 lat. Dopiero wtedy fiskus nie może zweryfikować jej wysokości
Tak wynika z wyroków Naczelnego Sądu Administracyjnego z 5 marca 2009 (II FSK 1771/07) i z 27 sierpnia 2010 (II FSK 583/09).
Zasady rozliczania
Przepisy o podatku dochodowym pozwalają rozliczyć stratę w kolejnych pięciu latach podatkowych. Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy o PIT o wysokość straty ze źródła przychodów poniesionej w roku podatkowym można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po sobie następujących pięciu latach.
Wysokość obniżenia w którymkolwiek roku nie może przekroczyć połowy straty. Takie same zasady wynikają z art. 7 ust. 5 ustawy o CIT (nie zawiera ona jedynie zastrzeżenia, że dochód i strata muszą być z tego samego źródła, ponieważ przepisy o podatku dochodowym od osób prawnych ich nie wyróżniają).
Zgodnie z art. 70 § 1 ordynacji podatkowej zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem pięciu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta