Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Handel: Wielkanoc kontra Boże Narodzenie

23 kwietnia 2011 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Widać to także po obrotach branży handlowej. Boże Narodzenie to najważniejszy okres w roku. Wielkanoc na tym tle wypada znacznie słabiej – nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach.
źródło: Rzeczpospolita
Widać to także po obrotach branży handlowej. Boże Narodzenie to najważniejszy okres w roku. Wielkanoc na tym tle wypada znacznie słabiej – nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach.

Mniej niż jedna piąta pracowników dostaje dodatkowe bonusy na Wielkanoc, a w grudniu blisko 60 proc. Przedświąteczne obroty handlowców na wiosnę sięgają tylko ok. 60 procent kwot przed Bożym Narodzeniem

 

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wśród 907 firm na zlecenie firmy Sodexo wynika, że 56,9 proc. przedsiębiorstw wypłaca pracownikom dodatkowe, pozapłacowe świadczenia, np. bony na zakupy w grudniu przed Bożym Narodzeniem. Wielkanoc jest rzadszą okazją – wskazała ją tylko co piąta firma.

Dysproporcja z roku na rok się pogłębia. Rok wcześniej Boże Narodzenie było okazją do obdarowana pracowników w 53 proc. firm, a Wielkanoc w 26 proc.

– Przy okazji obecnych świąt transakcji opłacanych bonami było przynajmniej o połowę mniej niż w grudniu – mówi Ryszard Jaśkowski, wiceprezes KZRSS...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8911

Spis treści
Zamów abonament