Koszyk „Rz”: ceny jednak spadają
Wielkanocne zakupy nie muszą być bardziej kosztowne niż rok temu. Ale niektóre produkty mocno zdrożały
Z analizy firmy Nielsen przeprowadzanej co kwartał na zlecenie „Rz" wynika, że w ujęciu rocznym ceny koszyka 20 produktów średnio spadły o 1,3 proc.
Tegoroczna Wielkanoc wcale nie musi być więc droższa niż rok temu. Najmocniej, po raz pierwszy odkąd przeprowadzane są badania, spadły ceny w małych i średnich sklepach spożywczych – odpowiednio o 2 oraz 2,4 proc. Najmniej zaś w hipermarketach – tylko 0,1 proc.
Mocno na tle konkurencji, bo o 1,3 proc., spadły także w przypadku sieci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta