Polskie firmy szykują się do walki na ceny
Szefowie spółek zapowiadają, że mimo spowolnienia będą bronić sprzedaży, nawet kosztem marż
– Próbowałem bronić marż w III kwartale zeszłego roku i miałem 28-proc. spadek sprzedaży. Zawsze jako ostatni włączam się do wojny cenowej – mówi Krzysztof Folta, prezes giełdowego TIM-u, czołowego dystrybutora materiałów elektrotechnicznych, w tym kabli. Na ich sprzedaży odbija się recesja w budownictwie. Na tyle mocno, że zdaniem prezesa Folty w tym roku wojna cenowa w branży instalacyjnej jeszcze się nasili.
Nie on jeden liczy się z takim efektem spowolnienia. Jak wynika z badania, które firma doradcza FernPartners przeprowadziła wśród 350 top menedżerów z dużych firm, co drugi spodziewa się w 2013 r. spadku sprzedaży w swej branży. Jednocześnie większość zapowiada, że głównym celem ich firmy będzie utrzymanie albo zwiększenie obrotów.
W jaki sposób chcą to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta