Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie firmy szykują się do walki na ceny

21 stycznia 2013 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Większość menedżerów zdaje sobie sprawę z ryzyka walki na rabaty i promocje, ale nie chce dać się wyprzedzić rywalom.
źródło: Rzeczpospolita
Większość menedżerów zdaje sobie sprawę z ryzyka walki na rabaty i promocje, ale nie chce dać się wyprzedzić rywalom.

Szefowie spółek zapowiadają, że mimo spowolnienia będą bronić sprzedaży, nawet kosztem marż

– Próbowałem bronić marż w III kwartale zeszłego roku i miałem 28-proc. spadek sprzedaży. Zawsze jako ostatni włączam się do wojny cenowej – mówi Krzysztof Folta, prezes giełdowego TIM-u, czołowego dystrybutora materiałów elektrotechnicznych, w tym kabli. Na ich sprzedaży odbija się recesja w  budownictwie. Na tyle mocno, że zdaniem prezesa Folty w tym roku wojna cenowa w branży instalacyjnej jeszcze się nasili.

Nie on jeden liczy się z takim efektem spowolnienia. Jak wynika z badania, które firma doradcza FernPartners przeprowadziła wśród 350 top menedżerów z dużych firm, co drugi spodziewa się w 2013 r. spadku sprzedaży w swej branży. Jednocześnie większość zapowiada, że głównym celem ich firmy będzie utrzymanie albo zwiększenie obrotów.

W jaki sposób chcą to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9441

Wydanie: 9441

Spis treści
Zamów abonament