Polacy wolą pliki od abonamentu
Internauci w naszym kraju słuchają muzyki w sieci. Niechętnie jednak za nią płacą. A jeśli już, to wolą kupić plik niż subskrypcję w muzycznym portalu
Słuchanie muzyki w Internecie jest już wśród internautów normą, bo w ten sposób słucha jej prawie 80 proc. z nich – wynika z badania, jakie dom mediowy OMD przeprowadził dla „Rz".
Większość Polaków korzystających z Internetu – 62 proc. – przyznaje, że ogląda wideo w sieci, a połowa – że gra w gry online.
– Respondenci z ochotą oglądają wideo i słuchają muzyki w Internecie, jednak aż 57 proc. z nich nie chce płacić za te multimedia. Tylko 28 proc. osób kiedykolwiek dokonało opłaty za muzykę lub wideo. Dobrą wiadomością jest, że nadal istnieje spora grupa internautów (15 proc.) skłonna zapłacić za multimedia w zamian za brak dokuczliwych reklam, mimo że do tej pory tego nie robiła – podaje OMD.
Według badań internetowego audytorium Net Track między sierpniem i październikiem z sieci korzystało w Polsce niemal 17,1 mln Polaków. To oznaczałoby, że muzyki w sieci słucha już tutaj ponad 13 mln z nas (serwis Spotify szacuje, że 9 mln ludzi słucha muzyki z nielegalnych źródeł, czyli portali niepłacących za to artystom i wytwórniom).
Co ciekawe, z badań OMD wynika, że w przypadku tych osób, które już płacą lub są gotowe płacić za dostęp do internetowych multimediów, gros (63 proc.) deklaruje gotowość płacenia za ściągnięte pliki z muzyką, a tylko 10 proc. – za dostęp do serwisów umożliwiających...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta