Można odliczyć VAT od usługi promocyjnej z przekazaniem towarów
Przedsiębiorca może potrącić w całości podatek naliczony wynikający z faktur otrzymanych od agenta z tytułu organizacji kompleksowej akcji marketingowej. Ma do tego prawo nawet wtedy, gdy jednym z elementów świadczenia jest dostarczanie prezentów na rzecz potencjalnych klientów bez wynagrodzenia.
Tak orzekł WSA w Rzeszowie w wyroku z 7 marca 2013 r. (I SA/Rz 75/13).
Spółka planuje nabywać usługi promocyjne od agencji marketingowej. Usługi będą miały charakter kompleksowy, obejmujący nieodpłatne przekazywanie towarów na rzecz klientów/potencjalnych klientów. Koszt nabycia lub wytworzenia towarów będzie uwzględniony w kalkulacji wynagrodzenia za usługi marketingowe, płaconego przez spółkę usługodawcy.
Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT będzie uprawniona do odliczenia w całości VAT naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych od agencji z tytułu zakupu kompleksowych usług marketingowych. Zdaniem spółki jest ona uprawniona na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT do odliczenia w całości naliczonego VAT, również w części dotyczącej nieodpłatnego przekazania towarów.
Organ podatkowy uznał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta