Niewinne początki pośpiechu
W bajkowej komedii „Wspaniała” Regis Roinsard patrzy na lata 50. z humorem, ale nie bezkrytycznie.
Skrzyżowanie „Mad Men" i „Artysty" – napisał o „Wspaniałej" recenzent „The Hollywood Reporter". Z amerykańskiego serialu „Mad Men" wziął Regis Roinsard atmosferę agencji reklamowej z połowy poprzedniego wieku, z oscarowego „Artysty" Hazanaviciusa – brak zahamowań przed stylem retro: bardzo tradycyjne zdjęcia Guillau- me'a Schiffmana, styl gry aktorów. Ale też sentymentalne spojrzenie na przeszłość.
Marzenia o wielkim świecie
Po „Jeszcze dalej niż północ", „Gustach i guścikach" czy „Nietykalnych" – „Wspaniała" jest kolejną francuską komedią, która podbija publiczność. I to nie tylko rodzimą.
– Taki jest dziś nastrój świata – mówi „Rz" reżyser Regis Roinsard. – Życie stało się ciężkie. Pewnie zawsze było, ale teraz informacje o tragediach, kataklizmach, krachach rozprzestrzeniają się błyskawicznie. Mamy wrażenie, że jest coraz gorzej, zwłaszcza że przeszliśmy niełatwy czas zachwiania gospodarki. W takich momentach ludzie zawsze uciekali od rzeczywistości. W latach 30. w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta