Polskie sery mogą podbić świat
O zmianach w branży mleczarskiej opowiadała dla "Rzeczpospolitej" Marta Skrzypczyk, ekonomista Banku BGŻ
Rz: W 2012 roku polskie mleczarnie poprawiły przychody, m.in. dzięki eksportowi. W tym roku będzie podobnie?
Marta Skrzypczyk: Ubiegłoroczny wzrost wartości eksportu to w dużej mierze zasługa osłabienia złotego, szczególnie w pierwszej połowie roku. Jednak nie licząc serów czy serwatki, firmom mleczarskim nie udało się wyeksportować więcej towarów za granicę. Spadła sprzedaż zagraniczna masła, jogurtów oraz maślanki. W tym roku wartość eksportu branży mleczarskiej może ponowie się zwiększyć, m.in. dzięki wyższym niż w 2012 roku cenom. Jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta