Targi – stare narzędzie z nowym ostrzem
Czy targi mogą się stać skutecznym instrumentem marketingu w obecnych realiach rynkowych? Tak, ale wystawcy muszą doskonale rozumieć formułę współczesnych targów.
Zdaniem dr. Marcina Gębarowskiego z Katedry Marketingu Politechniki Rzeszowskiej targi od wieków wykazywały zdolności adaptacyjne do zmiennych warunków otoczenia.
– Widać to szczególnie w okresie ostatnich dekad, gdy targi przekształcały formułę tak, aby lepiej zaspokajać potrzeby swoich uczestników – uważa dr Marcin Gębarowski. – W ramach tej ewolucji następowało m.in. zawężanie tematyki organizowanych wydarzeń oraz poszukiwanie tematów innowacyjnych i niszowych. Na przykład obecnie organizuje się już nie tylko targi budowlane, ale także adresowane oddzielnie do producentów okien, pokryć dachowych, instalacji sanitarnych itp.
Do udziału w tak „wąskosprofilowanych" wydarzeniach zapraszani są specjaliści, zawodowo lub hobbystycznie związani z daną branżą. Ponadto, jak mówi dr Gębarowski, o współczesnych targach mówi się jako o targach myśli naukowo-technicznej, gdyż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta