Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czarodziej kontra wiedźma

24 stycznia 2014 | Kultura | Barbara Hollender
Emma Thompson (Pamela  L. Travers)  i Tom Hanks (Walt Disney)
źródło: Walt Disney
Emma Thompson (Pamela L. Travers) i Tom Hanks (Walt Disney)

Kino | „Ratując pana Banksa" to hołd, jaki wytwórnia Walta Disneya składa swojemu założycielowi. Film od dziś w kinach.

Barbara Hollender

Supermodne są obecnie filmy biograficzne. I filmy o filmach. „Ratując pana Banksa" oba te nurty łączy. John Lee Hancock opowiada, jak pół wieku temu powstała filmowa „Mary Poppins" z Julie Andrews, Dickiem Van Dykiem i piosenkami braci Sherman. A właściwie, jak Walt Disney doprowadził do zakupu praw do ekranizacji tej książki od jej autorki Pameli Lyndon Travers.

Disney zabiegał o to przez 20 lat. Swoim małym córkom obiecał, że przeniesie na ekran ich ulubioną powieść. Ale brytyjska pisarka nie znosiła kina, nie cierpiała animacji i absolutnie nie chciała oddać ukochanej bohaterki w ręce Amerykanów. Dopiero gdy popadła w długi, w 1961 roku zdecydowała się na podróż do Los Angeles i podjęcie negocjacji.

Widz śledzi jej wyprawę oraz zderzenie dwóch światów i dwóch osobowości: wiecznie niezadowolonej, oschłej, zgryźliwej i pełnej pogardy dla Ameryki Pameli L. Travers i prostolinijnego, kochającego życie, radosnego Walta Disneya. Dobrze, że Hollywood przypomniał czarodzieja, który miał...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9746

Wydanie: 9746

Spis treści
Zamów abonament