Biuro urządzone z rozmachem wyzwala kreatywność
Firma może ograniczyć liczbę metrów kwadratowych biura przypadających na jednego etatowca, poprawiając jednocześnie warunki pracy.
Arkadiusz Rudzki
Przepisy umożliwiają optymalizację wykorzystania powierzchni i kubatury w biurze. Przemyślana strategia organizacji środowiska pracy sprzyja zarówno oszczędnościom, jak i podnoszeniu komfortu.
Źródło wytycznych
Warunki pracy biurowej regulują m.in. rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej:
∑ z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (DzU nr 148, poz. 973) oraz
∑ z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn. DzU z 2003 r. nr 169, poz. 1650).
Nakładają one na pracodawcę obowiązek organizowania stanowisk w taki sposób, aby spełniały minimalne wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zasady ergonomii. Zgodnie z nimi na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia, w tym co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).
Gorące biurka
Nowoczesne rozwiązania aranżacji i wyposażenia biur uwzględniają oczywiście standardy opisane w tych aktach prawnych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta